Friday, May 29, 2009

當你年紀已經比完治大

今天中午吃拉麵時,聽到店家放的歌是那超老超熟悉的東京愛情故事主題曲,這首歌真的從小聽到大呀,聽到現在自己的年紀都比劇中的完治的年紀要大了。

最早看完治和莉香的時候,我是高中生?不,是小學生,當初好像沒看完整也沒看懂。後來不知道是在高中還大學初的時候又看,印象中偽19歲青年Hari當年是真teenager的時候覺得結局很悲,我卻覺得完治承受不了莉香那種逼得很緊讓人窒息的愛法,兩個人還是不要勉強在一起可能對彼此都好。

Anyway, 那時應該是看著完治這樣剛進社會工作前幾年的年輕上班族,努力打拼又有如此的精彩的愛情糾葛,想像將來自己25歲會有怎樣的際遇?會往了什麼目標努力?會遇到怎樣的莉香?

下午跟同學聊天時,揭露了自己的過去,先讀工程系再 computer science 再上班又回來讀書,現在26歲,硬是比他們兩個去年剛念完 Bachelor of Engineering 的大上 4+ 歲。他們都說看起來不像26歲,我開玩笑說 Because I'm Asian. :P 其中一人原本以為我24歲。

之前在公司同事是驚訝我年紀那麼小,通常以為我比實際年齡大幾歲,HR 有一次還特別跟我說原來我年紀這麼小啊,他整理員工資料才發現我是公司第二小的。三年過後,我現在反過來是在用年紀大來嚇人的。(add a mandatory comment here: 唉,歲月不饒人啊!)

寫到這裡懶得寫了,太晚了,要睡覺,而且也沒什麼好說的,只是要 point out, especially to the my fake 19 year-old friend, that we have reached the age we dreamed about (He probably dreamed more than I did :P). Things might not have come true. But hey, we don't live in 12 one-hour episodes.

3 comments:

Hari said...

was I dreaming abt this age? well.. maybe I was, but I imagined I'd be rich already... and that's certainly not the case so far.. ><

and you are old now coz u went back to school! duh!

but ah... Tokyo Love Story.. bring back memories... of my adolescent years.. geez.. it has been a while..

LC said...

Nice. It looks as you've got my point, Hari. Nostalgia.

Ha, I vaguely recall that you wanted to be a successful businessperson who has a top floor office by the age of 24 something. I can't remember whether you wanted a pretty assistant too.

Somehow, people in their teenage years often imagine they'll accomplish a lot by their mid-20s. Ha, we didn't consider what it takes to do that.

Hari said...

haha.. pretty assistant is a bonus :)